JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 16 lutego 2014

Brownie na zakwasie

Dla miłośników czekolady Brownie to obowiązkowa pozycja w menu.
Tym razem znalazłem tutaj http://www.wildyeastblog.com/2011/08/15/sourdough-brownies/ Brownie dla miłośników wypieków na zakwasie.
Nie za słodkie, mocno czekoladowe z wyczuwalnym smakiem kakao.
Składniki:
300 g czekolady o zawartości  72% kakao
226 g masła
200 g cukru (dałem brązowy)
6 g (1 łyżeczka) soli
8.4 g (2 łyżeczki) ekstraktu waniliowego
160 g jajek (3 całe)
 40 g kakao
220 g zakwasu żytniego  hydracji 100%
Wykonanie:
Piekarnik rozgrzać do temo. 225 st.
Prostokątną blaszkę wyłożyć papierem wysmarowanym masłem.
Czekoladę połamać I połączyć z pociętym na kawałeczki masłem. Całość roztopić w mikrofali ok. 1-2 minuty – pilnować aby się nie przegrzało.
Do rozpuszczonej czekolady dodać cukier, sól i ekstrat waniliowy i ubijać do rozpuszczenia cukru.
Dalej ubijać do dając po jednym jajku. Dodać zakwas i wymieszać do dobrego połączenia składników.
Przełożyć do blaski i pie ok. 40 min. Aż wbity patyczek będzie suchy.
Pozostawić do ostygnięcia w na blaszce ok. 20 minut a następnie przełożyć na kratkę.
 
 
http://www.beawkuchni.com/2014/02/czekoladowe-zaproszenie.html"> src="http://www.beawkuchni.com/wp-content/baner_czeko_tydzien2.jpg">>

3 komentarze:

  1. Od dawna mam go w planach, choć ja mało czekoladowa jestem i brownie średnio lubię to dla tego zakwasu jednak się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zakwas łamie troszkę słodycz a całość nie jest tak słodka jak tradycyjne brownie.
      Może być dobrym sposobem na "utylizację" nadmiaru zakwasu i czekolady :-)
      I jest niezłe z czerwonym winem :-)

      Usuń
  2. Wow! A jak smakuje w porownaniu z takim klasycznym brownies? Wyglada bowiem oblednie :)

    Pozdrawiam serdecznie i dziekuje Ci za udzial w tegorocznym CzekoTygodniu!

    OdpowiedzUsuń