JADŁOSPIS


JADŁOSPIS :

niedziela, 19 stycznia 2014

Chleb z orzechami włoskimi i marchewką


Kolejne odkrywanie propozycji Jeffreya Hamelmana tym razem z nietypowym dodatkiem - marchewką.
Chlebek wyrabia się i formuje znakomicie, W smaku czuć lekką słodycz marchewki i wspaniały smak orzechów.
Przepis:
Levain:
Mąka chlebowa 140g (tym razem typ 650)
Woda 170g
Zakwas (płynny) 30g
Całość wymieszać i pozostawić przykryte w temp. 21st na 12-16 godzin (na noc)

Użyłem 445g zakwasu pszennego 3 fazowego

Ciasto
Mąka chlebowa 320g
Mąka pszenna razowa 450g (użyłem typ 1850)
Woda 450g
Sól 20g
Drożdże instant 5g (nie dodałem zwiększyłem ilość levain)
Marchewka starta na drobnych oczkach i odciśnięta 230 g
Orzechy włoskie 230 g
Levain 310 (dałem 445)

Wykonanie
Wszystkie składniki, za wyjątkiem marchewki i orzechów, wymieszać i wyrobić hakiem na 1 prędkości przez 1 min i na 2 prędkości ok, 3 min. Ciasto wyraźnie zacznie odchodzić od miski. Konsystencja dosyć zwarta ale elektryczna i tylko nieznacznie klei się do rąk.
Dodać marchewkę i orzechy i wyrobić na 1 biegu do połączenia składników.
Przełożyć do miski wysmarowanej oliwą i przykryć folią spożywczą.
Składać 2 razy co 40 minut.
Porcja wystarcza na 2 bochenki - umieścić w koszyczkach i umieścić w reklamówce foliowej.
Czas wyrastania 1,5-2 godziny.
Przy formowaniu pomagam sobie oliwą smarując blat i ręce.
Pieczemy, nacinając, w temp. 240 st przez 15 min i ok. 20-25 min w temp. 220 st.

3 komentarze:

  1. U mnie ten chleb jest robiony bardzo często ! Ale raczej jako ciasto hehe bo znika jeszcze gdy jest ciepły i zjadamy go bez dodatków :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Natalie, całkowicie się zgadzam - można się zajadać bez dodatków :-)

    OdpowiedzUsuń